11.10.2016
Valokuvaaja Sami Kilpiö kuvasi kotikaupunkinsa näyttelyksi ja kirjaksi, kun hautakynttilät matkapuhelintehtaan portilla syttyivät.
Salo oli mobiilin viestinnän alkukoti, raharikas kaupunki, joka nyt on palannut futuristisesta unestaan tavalliseksi suomalaiseksi pikkukaupungiksi.
Muualla tästä äkillisen rakennemuutoksen alueesta puhutaan menneessä aikamuodossa. Niin ei kuitenkaan tee Salossa asuva valokuvajournalisti, valo- ja lehtikuvaaja Sami Kilpiö.
– Elämä kaupungissa ei loppunut, rahat loppuivat, Kilpiö toteaa.
Kilpiö on seurannut ja tallentanut kaupungin taloudellista romahtamista ja sen ihmisiä. Muun muassa sen, miten elämä Salossa jatkuu, näkee Kilpiön kuvista. Hän julkaisi kuvasarjan tammikuussa 2016 Aina kova, mut ei ikinä hyvä -teoksessa. Kuvia on ollut esillä Kaapelitehtaan nuorten valokuvajournalistien Next Generation -näyttelyssä ja niitä julkaistiin kesällä 2016 Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä.
Nyt valikoima Kilpiön Salon kuvia on esillä Seinäjoen kaupunginteatterin ylälämpiössä. Näyttelyyn voi tutustua vapaasti lokakuun ajan teatterin aukioloaikoina.
Erotiikkamessut Salon entisissä Nokian toimitiloissa. Sami Kilpiön kuvateoksesta Aina kova mut ei ikinä hyvä. Kun konna meni baariin ja muita tarinoita.
Blogiartikkelit
Me teemme tämän kesän musikaalikomedian
22.6.2022
Musikaalissa soivat laulunumerot
21.6.2022
Ohjaajalta: Nauti menosta, mutta älä koita kotona!
16.6.2022
Videot
Teosesittely: Tippukivitapaus
7.3.2022
Ryöstö-räppi
16.2.2022
Puurojuhla 21: Joulurauhan julistus
23.12.2021
Podcastit
Lämpiöelämää 2.8: Ei kesää ilman Broadwayta
5.6.2022
Lämpiöelämää 2.7: Kaikki näyttelijän arjesta, osa 2
29.5.2022
Lämpiöelämää 2.7: Kaikki näyttelijän arjesta, osa 1
15.5.2022
Vastaa